Sunday, December 18, 2011

essee 3.

Ma ei osta omale järgmiseks arvutiks Maci, sest …


Arvatavasti peamiseks põhjuseks oleks, see et mina olen terve oma elu kasutanud Microsoft Windows operatsiooni süsteeme ja mina olen sellega harjunud. Kui ma olin umbest 7-8 aastane siis osteti pere esimene kodu arvuti, milleks oli windows 95 sellest ajast olen kasutanud win 98, 2000, xp, mingil määral ka vistat kuid mitte omanud ja nüüd siis windows 7't. Kuna Microsoft toodab rohkem, kui apple siis juhtus nii, et hakkasin kasutama mircosofti operatsiooni süsteeme. Algus polnud mul valitud millist ma eelista siis ei teadnudki milliseid võimalusi oli olemas kuna olin väike aga ma olen liiga ära harjunud sellega mida olen kasutanud.

Ühesõnaga nende areng muutus minu jaoks "sujuvalt", kuna olin eelmist mudelit kasutanud ja uuema puhul teatsin mida ja kus saab teha väikeste uuendustega. Et see on rohkem harjumuse asi kui midagi muud. Kui ostaks mac'i siis ma ei teaks mida teha ja kus teha või mida üldse saab teha.
Võibolla see muutuks kui kasutaksin seda piisavalt.

Sama on mac kallim kui pc ja arvatavasti ma ei kasutaks kõiki neid funkstioone, mis sinna on topitud, kui neid on . Kuna ma eriti ei tea Mac'idest midagi siis tegin internetis uuringuid. Mõte on selles, et miks maksta palju raha kui saab odavamalt. Minu meelest on see vist disain, mis annab lisa väärtust, lisaks pidi see mitte sisaldama toksilisi aineid, aga samas paljud inimesed ei hooli sellest.

Lisaks mul meeldib arvuti mänge mändiga ja suurem osa neid on mõeldud rohkem microsoft windowsi peale, kuulsin, et apple tahtis rohkem raha mängude pealt seega vähem mänge mac'i peal, kuna tootjad ei olnud nõus apple'i tingimustega. Nii et ma ei teaks, kas see mäng läheb käima või mitte. Ja räägitakse, et PC on parem mängimiseks kui mac. Kuna ma olen natuke mängur ja on olemas ka kõvemaid mängureid ning kuna aja peale arvuti vananeb, nii et neid tuleb kas uuendada või välja vahetada. Mac'il ei saa riistvara vahetada, kuid pc'l on võimalik vahetada video, mälu jne. kaarte, mis muudaks arvuti eluea pikemaks. Nii ei peaks alati uut arvutit ostma vaid lihtsalt väikese vidina juurde. Samas lugesin, et osad Mac'i uuendused ei tööta vanemate mudelite peal, nii et kasutajad on sunnitud uue Mac'i ostma.

Sellega tuleb mulle meelde lugu, minu sõbral läks iphone katki ja ta viis selle esindusse parandusse. Öeldi et nemad ei saa seda parandada, see tähendab seda lahtivõtta ja et põhjuseks on vee kahjustused. Nii et nüüd ta läheb android telefoni peale. Mõeldes selle peale, et esinuses ei saadud telefoni kontrollida, siis jääb mulle mulje, et mac ei võeta ka lahti, et uurida, mis probleem on parema meelega kasutaksin arvutit, mida saab vajaduse korral lahti kruvida ja lähemalt uurida. Sama lugesin, et remont on ka väga kulukas mac'i puhul ja arvatavasti see ei ole hinna sees aga see teeks suure augu rahakotti, kui seda parandada ja aja peale lähevad asjad nii kui nii katki.

Lugesin, et mac'i kasutatakse rohkem muusika, piltide ja video töötluseks, kuna ma sellega eriti ei tegele siis mul ei ole sellised lisandeid või jõudu, et neid teha lihtsalt vaja. Sama on Microsoftil rohkem programme mida kasutada. Seega mac operatsiooni süsteemid ei ühildu tuntud programmidega. Ja Microsofti programmid suudaksid sellega ka hakkama saada, kui mul vajadus tekiks.

Mac olen ma kasutanud paarkorda ja osad asjad olid saranased pc'le nagu ikoonid aga desktop'i laotus oli teistsuguse. Mul oli probleeme vajalike asjade ülese leidmisega, kuna siis polnud ma safarit kasutanud ja ei teadnudki, milline see interneti kuvamiseks asi on. Suhteliselt segane esma kasutus, nii et mulle ei meeldinud see eriti.

Põhimõtteliselt pole mul mac'i vastu midadi, kuna näevb ilus välja ja teatud inimestele sobib aga kodus võib olla ka suur arvuti. Mina ei ürita mingit sõnda Mac'i ja Microsofti vahel tekitada, kuigi see käib pidevalt. Nagu need "i'm a mac and i'm a pc" reklaamid, mis tunduvad mulle lapsikud ja rumalad. Samas on Microsoftil ka omad miinused nagu viirused jne. aga nende vastu on ka antiviirused.

Aga kuna ma olen koguaeg kasutanud Microsofti operatsiooni süsteeme siis jään kindlaks. Ja loomulikult kuna seal on rohkem mängu võimalusi, mis on minu puhul suur pluss. Nii et jään endale kindlaks.

No comments:

Post a Comment