Saturday, November 5, 2011

8. loeng – Arvutite turvalisus

kodutöö 8

Arvuti turvalisus.(Policy)

Kuigi ei ole olemas 100% turvalisust. Saame siiski oma arvutit mingil määral kaitsta.

Arvutil peaks olema:

*Korralik antiviirus.

Mis tuvastask kahtlased failid ja hävitaks need.
(mul isiklikult on AVG 9)

*Anti Malware.

Mis leiaks nuhkvara ja hävitaks selle.
(Mul on spybot)

*Siis nädalas korra tuleks arvutit kontrollida antiviirusega ja anitmalware'iga, kuna osad viirused võivad läbi lipsata ja nende leidmiseks siis kasutada scan'imist.


Interneti kasutades.

*kindlasti mitte minna kahtlastele saitidele.
*Mitte kasutada p2p programme.
*Mitte uskuda kõike mida öeldakse:
*lingi, kus teie olete 999999 külastaja või midagi võitnud.
*Mailid, kus küsitakse isikliku informatsiooni.
*samas on Msn, kus mingi viirus saadab sõnumeid näiteks (omg is this you "link")
*facebookis kui keegi kahtlane kirjutab sulle.

Mina käitun umbes nii.

Mul on mitmeid juhtumeid, kus minu tuttav eestlane on saatnud Msn'is sõnumi nagu: OMG is that you "link", loomulikult me ei uskunud sada kuna tegu oli eestlasega, miks ta peaks mulle inglise keeles kirjutama. Lisaks on need sõnumid sama ehitusega ja arusaadavad.

Arvan, et kõige parem kaitse on mitte kõike klikata ja uskuda. Inimene peaks ise teadlik olema, mis on tüüpilised ohud siis saab neid ka vältida.

No comments:

Post a Comment